Her kommer en liten gladnyhet!

Postet av Vennesla Kommunale Bedriftidrettslag den 18. Jan 2024

Som mange har fått med seg måtte vi kutte ned til en time med CrossFit i uken etter nyttår, dette fordi vi ikke hadde penger til å fortsette med to timer. Det har kommet en del tilbakemeldinger fra engasjerte medlemmer som syns dette var veldig dumt, og det er veldig bra at dere engasjerer dere og sier ifra!

Vi i styret har derfor snudd på hver stein og sjekket hva vi kan gjøre for å klare å holde i gang dette tilbudet videre.

VKBIL driftes hovedsakelig av medlemskontingent samt et tilskudd på 30 000 kr i året fra kommunen. Vi hadde ved en feiltagelse fått utbetalt for mye tilskudd fra kommunen i 2023 og vi fikk beskjed rett rundt nyttår om at det ville bli trukket fra på årets tilskudd. Styret var ikke klar over at tilskuddet i 2023 var feil, og dermed ble disse pengene brukt til å opprettholde tilbudet vi hadde gjennom fjoråret. Dette var en (stor) medvirkende årsak til at vi måtte redusere til en time CrossFit i uken nå etter nyttår.

Vi har tatt dette opp med kommunen og nå kommer gladmeldingen; de har sagt at vi ikke blir avkortet med det vi fikk utbetalt for mye i 2023 og de velger å utbetale tilskuddet på 30 000 kr fullt ut i 2024 – HURRA!

Det betyr at vi kan fortsette med onsdagstimen på CrossFit Hunsfos en periode til, men vi kan ikke garantere at vi klarer det hele året. Det er en del forhold som spiller inn og vi vil komme tilbake med info etter hvert, samt forslag til tiltak på årsmøtet.

Det blir da oppstart av onsdagstimen igjen i neste uke, og timen blir lagt i IdrettenOnline for påmelding 😊

Vi vil oppfordre alle til å stille på årsmøtet rett etter påske. Det er viktig at dere kommer med innspill og forslag slik at vi i styret vet hva dere medlemmer faktisk ønsker. Ofte har dere gode forslag som vi i styret ikke kommer på 😊

Fra neste uke vil vi altså ha Crossfit time mandag kl 19 og onsdag kl 15. Dette er styrketrening som tilpasses for alle! Den kalles Crossfit mest fordi timene er på Crossfit Hunsfoss, men her er det trening med kombinasjon av styrke og høy puls som alle kan delta på!

I tillegg på vi minne om Yoga på Trimeriet tirsdag kl 17, i tillegg er det fotball og innebandy. Sjekk ut kalenderen vår.
Vi har også mulighet til volleyball på torsdager så legg igjen en kommentar dersom det er interesse for at dette skal dras igang.

Styret i VKBIL